Untuk makluman tuan/ puan, masalah pada Janaan Kelayakan Cuti Rehat bagi tahun 2022 bagi sesetengah pegawai telah dikesan berlaku baru-baru ini. Sehubungan dengan itu, tindakan pembaikan telah diambil bagi menyelesaikan perkara ini. Seterusnya, bagi memastikan Kelayakan Cuti Rehat tahun 2022 pegawai di agensi tuan/ puan tepat, mohon pihak tuan/ puan melaksanakan tindakan berikut :
1. Janaan kelayakan cuti rehat sekiranya: - Janaan sebelum ini tidak tepat - Janaan kelayakan cuti rehat 2022 belum dilaksanakan
2. Selenggara cuti sekiranya terdapat cuti yang telah dimohon dan diluluskan untuk tahun 2022.
Bersama-sama ini disertakan lampiran untuk rujukan pihak tuan puan
Adalah dimaklumkan bahawa kerja-kerja peningkatan versi aplikasi MyHRMIS Mobile akan dilaksanakan pada 10 Disember 2021 bermula 8.00 malam dan dijangka selesai pada 14 Disember 2021. Sehubungan itu, aplikasi MyHRMIS Mobile akan mengalami gangguan perkhidmatan sepanjang tempoh yang dinyatakan. Terima Kasih
Warga JPA dan Pengguna Perkhidmatan Sistem Online JPA
Tarikh / Masa Mula
:
13 November 2021 (Sabtu ) 8.30 pagi
Tarikh / Masa Tamat
:
14 November 2021 (Ahad ) 9.00 malam
Kerja-kerja / Tujuan / Sebab
:
Kerja-kerja/ tujuan/ sebab: Adalah dimaklumkan bahawa pihak Tabung Haji Properties Sinar Sdn. Bhd. (kontraktor penyelenggaraan Kompleks C) dengan kerjasama Jabatan Kerja Raya WP Putrajaya (JKR WPP) THP akan menjalankan kerja-kerja penyelenggaraan sistem voltan tinggi dan sistem voltan rendah serta pengujian bekalan elektrik kecemasan/tunggusedia. Kerja ini adalah di bawah penyelenggaraan berjadual (PPM) tahunan. Untuk makluman, kerja-kerja penyelenggaraan sistem Voltan Tinggi (HT) dan sistem Voltan Rendah (LV) akan mengganggu bekalan elektrik bagi peralatan yang menggunakan bekalan kuasa normal.Oleh yang demikian, Pusat Data JPA terpaksa ditutup sepanjang tempoh pengujian tersebut. Tempoh masa ini juga mengambil kira tempoh proses shutdown dan up semua peralatan ICT secara teratur (grace downtime)
Kesan kepada pengguna yang terlibat
:
Sehubungan itu, semua perkhidmatan sistem online bawah seliaan JPA akan terganggu sepanjang tempoh seperti di atas. Berikut adalah perkhidmatan sistem online yang terlibat:
1. HRMIS (hrmis2.eghrmis.gov.my) dan semua modul terlibat
2. HRMIS mobile (sistem mudah alih)
3. eSILA (esilav2.jpa.gov.my) dan semua modul terlibat
4. Portal JPA (www.jpa.gov.my)
5. Portal HRMIS (www.eghrmis.gov.my)
6. Semua Sistem Online JPA
7. Sistem telefon VOIP JPA
8. Perkhidmatan Capaian Internet JPA
Sekiranya anda memerlukan penjelasan lanjut, sila hubungi kami melalui
:
Sektor Pusat Data dan Kawalan Utama:
Nama: Ts. Muhamad Shahrudin bin Abu Bakar / En. Ahmad Naufal bin Jamri
Telefon: 038885 5005 / 3176
BKP
Nama Pegawai : En. Khairuddin Bin Mahmad Sha’udi / En. Zamri Bin Mohammad Nawi
Telefon : 013-2209201 / 012-2205315